Es - Siyasetü'l - Medeniyye; Mevcutların İlkeleriMevcutların İlkeleri
Açıklama
Mevcutların İlkeleri olarak da adlandırılan es-Siyâsetü'l-Medeniyye, Fârâbî'nin felsefi sistemini ve bu
sistemin Tanrı, evren ve insana ilişkin temel öğretilerini yansıtan kurucu ve kuşatıcı bir metindir. Sonraki
yüzyıllarda irdelenip detaylandırılan zat-sıfat ilişkisi, âlemin yaratılışı, Tanrı'nın bilgisi, haşrin mahiyeti,
vahiy ve nübüvvetin tahayyülle ilişkilendirilmesi ve nefsin bireyliği gibi derin felsefi-teolojik meselelerin
birçoğu köklerini bu eserde bulur. Bu eserde bulduğumuz sistem sadece evrenin etkili ve başarılı bir
felsefi resmini vermekle kalmaz aynı zamanda İslam dünyasının onuncu yüzyıldaki teolojik tartışmasına
da kendi penceresinden tanıklık eder. İncelediği konular itibariyle eser iki bölümlüdür. Kitabın yarısını
oluşturan ilk bölümde, cisimleri ve arazları var ve sabit kılan altı ilke, yani İlk Sebep/Tanrı, ikinci
sebepler/melekler, faal akıl/rûhu'l-kuds, nefis, suret ve madde çerçevesinde fizik ve metafiziğe dair
meseleler, yani nazari aklın konuları ele alınır. İkinci bölümünün konusu, irade/ihtiyar varlığı olarak
insan ve onun oluşturduğu ictima/toplanma türleridir. Dolayısıyla bu bölüm pratik ilim olarak
sınıflandırılan ahlak ve politika içinde incelenen meselelere yani pratik aklın konularına yoğunlaşır.
9786052023686
223747
https://www.benlikitap.com/urun/es-siyasetul-medeniyye-mevcutlarin-ilkeleri
Es - Siyasetü'l - Medeniyye; Mevcutların İlkeleri Mevcutların İlkeleri
238.00
Mevcutların İlkeleri olarak da adlandırılan es-Siyâsetü'l-Medeniyye, Fârâbî'nin felsefi sistemini ve bu
sistemin Tanrı, evren ve insana ilişkin temel öğretilerini yansıtan kurucu ve kuşatıcı bir metindir. Sonraki
yüzyıllarda irdelenip detaylandırılan zat-sıfat ilişkisi, âlemin yaratılışı, Tanrı'nın bilgisi, haşrin mahiyeti,
vahiy ve nübüvvetin tahayyülle ilişkilendirilmesi ve nefsin bireyliği gibi derin felsefi-teolojik meselelerin
birçoğu köklerini bu eserde bulur. Bu eserde bulduğumuz sistem sadece evrenin etkili ve başarılı bir
felsefi resmini vermekle kalmaz aynı zamanda İslam dünyasının onuncu yüzyıldaki teolojik tartışmasına
da kendi penceresinden tanıklık eder. İncelediği konular itibariyle eser iki bölümlüdür. Kitabın yarısını
oluşturan ilk bölümde, cisimleri ve arazları var ve sabit kılan altı ilke, yani İlk Sebep/Tanrı, ikinci
sebepler/melekler, faal akıl/rûhu'l-kuds, nefis, suret ve madde çerçevesinde fizik ve metafiziğe dair
meseleler, yani nazari aklın konuları ele alınır. İkinci bölümünün konusu, irade/ihtiyar varlığı olarak
insan ve onun oluşturduğu ictima/toplanma türleridir. Dolayısıyla bu bölüm pratik ilim olarak
sınıflandırılan ahlak ve politika içinde incelenen meselelere yani pratik aklın konularına yoğunlaşır.
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim238,00238,002119,00238,00379,33238,00459,50238,00645,62273,70933,06297,50QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim238,00238,002119,00238,00379,33238,00459,50238,00645,62273,70933,06297,50Ziraat Combo KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim238,00238,002119,00238,00379,33238,00459,50238,00645,62273,70933,06297,50Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim238,00238,002119,00238,00379,33238,00459,50238,00645,62273,70933,06297,50Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim238,00238,002119,00238,00379,33238,00459,50238,00645,62273,70933,06297,50Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim238,00238,002119,00238,00379,33238,00459,50238,00645,62273,70933,06297,50World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim238,00238,002119,00238,00379,33238,004--6--9--SağlamKartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim238,00238,002119,00238,00379,33238,00459,50238,00645,62273,70933,06297,50Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim238,00238,002--3--4--6--9--Advantage KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim238,00238,002119,00238,00379,33238,00459,50238,00645,62273,70933,06297,50
- Yorumlar
- Yorum yazBu Kitabı Henüz Kimse Yorumlamamış.