Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine
Açıklama
Elinizdeki eser İbnü'l Arabî'nin başyapıtı Fütûhât-ı Mekkiyye'nin 8. cildinde bulunan 107-108. kısımlar ve 162-167. bölümleri içermektedir. Bu bölüm Fütuhat-ı Mekkiyye'de kimyâ-i saâdet başlığıyla yer alır. Kimyâ-i saâdet, insanı saadete ve kemâle ulaştıran kimya, yani ahlâk ilmi demektir. Kimyanın popüler isimlendirmesi simyadır. Kimya veya simya madenlerdeki değişimi ve başkalaşmayı inceleyen ilmin adıdır. Bakırın altına dönüşmesi veya kurşunun altına dönüşmesinin imkânını bu ilim inceler. İbnü'l Arabî buradan bir karşılaştırma yaparak tasavvuf-ahlâk ile simya ilmi arasındaki irtibatı gösterir. Tasavvuf insandaki ahlâkın olumlu değerler istikametindeki değişimidir ve bu nedenle hâl, yani değişme ve başkalaşma ilmidir. Ahlâkta kötü özellikler madenler arasındaki değersiz madenlere karşılık gelirken ahlâkın gayesini teşkil eden erdemler altın mesabesindedir. Bütün madenler altın olma potansiyeline(kuvve) sahiptir. Kimya ilmi, potansiyeli harekete geçirerek madeni bilfiil altın yapmanın imkânını araştırır. Tasavvuf, insandaki değersiz huyları erdemlere dönüştürerek insanı altın hâline getirmeyi hedefler. Altın insan, kâmil insan demektir. Kimya veya simya ile tasavvufun irtibatı burada kurulur: İnsanları bir maden şeklinde düşünerek onların altın olmasının imkânlarını bulmak!
9786059925419
227546
https://www.benlikitap.com/urun/filozof-ve-sufi-metafizik-uzerine
Filozof ve Sufi Metafizik Üzerine
212.50
Elinizdeki eser İbnü'l Arabî'nin başyapıtı Fütûhât-ı Mekkiyye'nin 8. cildinde bulunan 107-108. kısımlar ve 162-167. bölümleri içermektedir. Bu bölüm Fütuhat-ı Mekkiyye'de kimyâ-i saâdet başlığıyla yer alır. Kimyâ-i saâdet, insanı saadete ve kemâle ulaştıran kimya, yani ahlâk ilmi demektir. Kimyanın popüler isimlendirmesi simyadır. Kimya veya simya madenlerdeki değişimi ve başkalaşmayı inceleyen ilmin adıdır. Bakırın altına dönüşmesi veya kurşunun altına dönüşmesinin imkânını bu ilim inceler. İbnü'l Arabî buradan bir karşılaştırma yaparak tasavvuf-ahlâk ile simya ilmi arasındaki irtibatı gösterir. Tasavvuf insandaki ahlâkın olumlu değerler istikametindeki değişimidir ve bu nedenle hâl, yani değişme ve başkalaşma ilmidir. Ahlâkta kötü özellikler madenler arasındaki değersiz madenlere karşılık gelirken ahlâkın gayesini teşkil eden erdemler altın mesabesindedir. Bütün madenler altın olma potansiyeline(kuvve) sahiptir. Kimya ilmi, potansiyeli harekete geçirerek madeni bilfiil altın yapmanın imkânını araştırır. Tasavvuf, insandaki değersiz huyları erdemlere dönüştürerek insanı altın hâline getirmeyi hedefler. Altın insan, kâmil insan demektir. Kimya veya simya ile tasavvufun irtibatı burada kurulur: İnsanları bir maden şeklinde düşünerek onların altın olmasının imkânlarını bulmak!
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim212,50212,502106,25212,50370,83212,50453,13212,50640,73244,38929,51265,63QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim212,50212,502106,25212,50370,83212,50453,13212,50640,73244,38929,51265,63Ziraat Combo KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim212,50212,502106,25212,50370,83212,50453,13212,50640,73244,38929,51265,63Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim212,50212,502106,25212,50370,83212,50453,13212,50640,73244,38929,51265,63Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim212,50212,502106,25212,50370,83212,50453,13212,50640,73244,38929,51265,63Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim212,50212,502106,25212,50370,83212,50453,13212,50640,73244,38929,51265,63World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim212,50212,502106,25212,50370,83212,504--6--9--SağlamKartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim212,50212,502106,25212,50370,83212,50453,13212,50640,73244,38929,51265,63Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim212,50212,502--3--4--6--9--Advantage KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim212,50212,502106,25212,50370,83212,50453,13212,50640,73244,38929,51265,63
- Yorumlar
- Yorum yazBu Kitabı Henüz Kimse Yorumlamamış.