İblisin Son Savunması
Açıklama
Geleneksel edebiyatın dünyayı birebir resmetmeye dayalı realist eğilimi günümüzde tarihe karışmak üzere. Edebiyatın konusu ne gerçekçilerin dış dünyası ne de romantiklerin iç dünyaları artık. 'İblis'in Son Savunması bu' bu yeni yaklaşımın çok özel bir örneği kabul edilebilir.
Murat Kapkıner, bu romanında yeni yazınsal gelişmelerin içinde ilerleyerek, ironi ve trajedinin, uyku ve uyanıklığın, rüya ve gerçekliğin yazar ve karakterlerin birbirine karıştıkları bir dünyayı kurmakla başlıyor işe. Giderk, özne/nesne, tasarım/gerçeklik temeline dayalı geneleksel yapıtın aksine, ortalıkta saf perspektiflerin uçuştuğu bir fantazmagorik (görüntü oyunu) yapı oluşuyor.
Bu çalışmada, geleneksel metinlerden farklı olarak, roman karakterlerinin ontolojik statüleri kaydırılıp; etten ve kemikten kahramanların yerine salt dilden oluşan, kendi kurgul varoluşlarının bilincinde, postmodern literatürün deyimiyle 'sözcükten adamlar' (homologos) geçiriliyor.
- Efkan Babri Eskin-
Murat Kapkıner, bu romanında yeni yazınsal gelişmelerin içinde ilerleyerek, ironi ve trajedinin, uyku ve uyanıklığın, rüya ve gerçekliğin yazar ve karakterlerin birbirine karıştıkları bir dünyayı kurmakla başlıyor işe. Giderk, özne/nesne, tasarım/gerçeklik temeline dayalı geneleksel yapıtın aksine, ortalıkta saf perspektiflerin uçuştuğu bir fantazmagorik (görüntü oyunu) yapı oluşuyor.
Bu çalışmada, geleneksel metinlerden farklı olarak, roman karakterlerinin ontolojik statüleri kaydırılıp; etten ve kemikten kahramanların yerine salt dilden oluşan, kendi kurgul varoluşlarının bilincinde, postmodern literatürün deyimiyle 'sözcükten adamlar' (homologos) geçiriliyor.
- Efkan Babri Eskin-
Kitap Ayrıntıları
Stok Kodu
:
9789754732801
Boyut
:
135-210
Sayfa Sayısı
:
128
Basım Tarihi
:
2001-02
9789754732801
232830
https://www.benlikitap.com/urun/iblisin-son-savunmasi
İblisin Son Savunması
4.45
Geleneksel edebiyatın dünyayı birebir resmetmeye dayalı realist eğilimi günümüzde tarihe karışmak üzere. Edebiyatın konusu ne gerçekçilerin dış dünyası ne de romantiklerin iç dünyaları artık. 'İblis'in Son Savunması bu' bu yeni yaklaşımın çok özel bir örneği kabul edilebilir.
Murat Kapkıner, bu romanında yeni yazınsal gelişmelerin içinde ilerleyerek, ironi ve trajedinin, uyku ve uyanıklığın, rüya ve gerçekliğin yazar ve karakterlerin birbirine karıştıkları bir dünyayı kurmakla başlıyor işe. Giderk, özne/nesne, tasarım/gerçeklik temeline dayalı geneleksel yapıtın aksine, ortalıkta saf perspektiflerin uçuştuğu bir fantazmagorik (görüntü oyunu) yapı oluşuyor.
Bu çalışmada, geleneksel metinlerden farklı olarak, roman karakterlerinin ontolojik statüleri kaydırılıp; etten ve kemikten kahramanların yerine salt dilden oluşan, kendi kurgul varoluşlarının bilincinde, postmodern literatürün deyimiyle 'sözcükten adamlar' (homologos) geçiriliyor.
- Efkan Babri Eskin-
Murat Kapkıner, bu romanında yeni yazınsal gelişmelerin içinde ilerleyerek, ironi ve trajedinin, uyku ve uyanıklığın, rüya ve gerçekliğin yazar ve karakterlerin birbirine karıştıkları bir dünyayı kurmakla başlıyor işe. Giderk, özne/nesne, tasarım/gerçeklik temeline dayalı geneleksel yapıtın aksine, ortalıkta saf perspektiflerin uçuştuğu bir fantazmagorik (görüntü oyunu) yapı oluşuyor.
Bu çalışmada, geleneksel metinlerden farklı olarak, roman karakterlerinin ontolojik statüleri kaydırılıp; etten ve kemikten kahramanların yerine salt dilden oluşan, kendi kurgul varoluşlarının bilincinde, postmodern literatürün deyimiyle 'sözcükten adamlar' (homologos) geçiriliyor.
- Efkan Babri Eskin-