İlâ-i Ruh Şifanın Metafiziği; Şifanın MetafiziğiŞifanın Metafiziği
Açıklama
?Sürekli tok olmak, birçok hastalığı tahrik eder. İlâhi hikmetlere perde olur. Cenâb-ı Allah bir kuluna ihsanda bulunursa; ona az yemeyi, az uyumayı, az konuşmayı nasip eder. Az yemeyen insan fikir duruluğunu ve tefekkür zevkini bulamaz. Çok yemek insanın bedenine zarar, çok uyku ise insana keder ve huzursuzluk verir. Açlık, ilim ve zeka keskinliği kazandırır. Tokluk ise cehaletin ve karanlığın sebebidir. Açlık her türlü hastalığı def eden çok güçlü bir silahtır. Karnını tıka basa dolduran hayvandan farksızdır.'' Maddeden kurtulup manaya ermenin başka bir yol ve yöntemi yoktur. Yahudi de, ateist de, deist de veya Budist de iyi insan ve ahlaklı olabilir. Hatta bazı Yogistler manada birçok noktaya da erebiliyor. Ancak insan-ı kamile ulaşmanın yolu imanda, varlığı okumakta ve hakikat yolunu benimsemekten geçiyor.
Kitap Ayrıntıları
Stok Kodu
:
9786054810420
Boyut
:
150-220-0
Sayfa Sayısı
:
192
Basım Yeri
:
İstanbul
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2016-05-26
Kapak Türü
:
Karton
Kağıt Türü
:
2.Hamur
Dili
:
Türkçe
9786054810420
228297
https://www.benlikitap.com/urun/ila-i-ruh-sifanin-metafizigi-sifanin-metafizigi
İlâ-i Ruh Şifanın Metafiziği; Şifanın Metafiziği Şifanın Metafiziği
32.50
?Sürekli tok olmak, birçok hastalığı tahrik eder. İlâhi hikmetlere perde olur. Cenâb-ı Allah bir kuluna ihsanda bulunursa; ona az yemeyi, az uyumayı, az konuşmayı nasip eder. Az yemeyen insan fikir duruluğunu ve tefekkür zevkini bulamaz. Çok yemek insanın bedenine zarar, çok uyku ise insana keder ve huzursuzluk verir. Açlık, ilim ve zeka keskinliği kazandırır. Tokluk ise cehaletin ve karanlığın sebebidir. Açlık her türlü hastalığı def eden çok güçlü bir silahtır. Karnını tıka basa dolduran hayvandan farksızdır.'' Maddeden kurtulup manaya ermenin başka bir yol ve yöntemi yoktur. Yahudi de, ateist de, deist de veya Budist de iyi insan ve ahlaklı olabilir. Hatta bazı Yogistler manada birçok noktaya da erebiliyor. Ancak insan-ı kamile ulaşmanın yolu imanda, varlığı okumakta ve hakikat yolunu benimsemekten geçiyor.