İslam Hukukunda Ahkamın Değişmesi
Açıklama
Allah Teâlâ İslâm ın yürürlük ve bekâsını iki esasa bağlamıştır: Cihâd ve fıkıh (Tevbe 9/122). En büyük cihâdın da Kur an la yapılmasını beyan buyurmuştur (Furkan 25/52). Fıkıh ise, her zaman ve mekanda İslâm ı canlı ve yaşanabilir kılma bilgi ve melekesidir. Her an bir şanda (işde, tasarrufda) olan Allah ın (Rahman 55/29) kadîm kelâmı da öylesine canlı ve tazedir. Her canlı gibi, yaşanılan her zaman ve mekanda farklı görüntülere sahiptir. Geçmişte fukaha, İslâm ın vahye dayalı kaynaklarını kendi ortamlarına uygun şekilde anlamışlar ve elde ettikleri onlara ait görüntüleri kitaplara dercetmişlerdir. Bunu yaparken amaçları, ne yürüyen hayatı durdurmaktı, ne de ilâhî vahyin taze ve canlılığını dondurmaktı, ilâhî vahyin ışığı altında yetişen akılları ve kendilerinde oluşan ictihad melekeleriyle, yürüyen hayattan kopmadan İslâmî ahkâmı yürürlükte tutmaya çalışmaktan başka amaçları yoktu. Bu amaç doğrultusunda katı ve donukluktan uzak örnek bir tavır sergilemişlerdi. İslâm ın hukuk nizam
9789755480435
54088
https://www.benlikitap.com/urun/islam-hukukunda-ahkamin-degismesi
İslam Hukukunda Ahkamın Değişmesi
227.50
Allah Teâlâ İslâm ın yürürlük ve bekâsını iki esasa bağlamıştır: Cihâd ve fıkıh (Tevbe 9/122). En büyük cihâdın da Kur an la yapılmasını beyan buyurmuştur (Furkan 25/52). Fıkıh ise, her zaman ve mekanda İslâm ı canlı ve yaşanabilir kılma bilgi ve melekesidir. Her an bir şanda (işde, tasarrufda) olan Allah ın (Rahman 55/29) kadîm kelâmı da öylesine canlı ve tazedir. Her canlı gibi, yaşanılan her zaman ve mekanda farklı görüntülere sahiptir. Geçmişte fukaha, İslâm ın vahye dayalı kaynaklarını kendi ortamlarına uygun şekilde anlamışlar ve elde ettikleri onlara ait görüntüleri kitaplara dercetmişlerdir. Bunu yaparken amaçları, ne yürüyen hayatı durdurmaktı, ne de ilâhî vahyin taze ve canlılığını dondurmaktı, ilâhî vahyin ışığı altında yetişen akılları ve kendilerinde oluşan ictihad melekeleriyle, yürüyen hayattan kopmadan İslâmî ahkâmı yürürlükte tutmaya çalışmaktan başka amaçları yoktu. Bu amaç doğrultusunda katı ve donukluktan uzak örnek bir tavır sergilemişlerdi. İslâm ın hukuk nizam
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim227,50227,502113,75227,50375,83227,50456,88227,50643,60261,63931,60284,38QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim227,50227,502113,75227,50375,83227,50456,88227,50643,60261,63931,60284,38Ziraat Combo KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim227,50227,502113,75227,50375,83227,50456,88227,50643,60261,63931,60284,38Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim227,50227,502113,75227,50375,83227,50456,88227,50643,60261,63931,60284,38Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim227,50227,502113,75227,50375,83227,50456,88227,50643,60261,63931,60284,38Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim227,50227,502113,75227,50375,83227,50456,88227,50643,60261,63931,60284,38World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim227,50227,502113,75227,50375,83227,504--6--9--SağlamKartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim227,50227,502113,75227,50375,83227,50456,88227,50643,60261,63931,60284,38Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim227,50227,502--3--4--6--9--Advantage KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim227,50227,502113,75227,50375,83227,50456,88227,50643,60261,63931,60284,38
- Yorumlar
- Yorum yazBu Kitabı Henüz Kimse Yorumlamamış.