İslami Yenilenmenin KökenleriAfgânî'den El-bennâ'ya Kadar İslâm Islahâhatçıları
Açıklama
Dünyada İslâmcılığın yükselişi endişe vermektedir ve çoğu zaman da mesafe koymayı ve incelemeyi yasaklamaktadır. Ama artık şunu kabul etmek gerekir: Yirmili yıllardan beri kendi mantığına sahip ve yegâne sonucu Müslüman entegrizmi doğurmamış olan İslâm düşüncesinde gerçek bir yenilenme mevcuttur. Bununla berabe bu akıma, Batılı temel değerlerin okuma anahtarına entegre eden liberal İslâm indirgeyici prizmasından bakılmaktadır.
Muhammed Abduh'tan, Reşîd Ridâ'dan, Saîd Nursî'den ve İbn Bâdîs'den başlayarak; Afgânî'den Hasan el-Bennâ'ya kadar bu gelişmeyi anlamak için başka anahtarlar, başka referanslar vardır. Bu eserin amacı, İslâm düşüncesinin büyük ıslahâtçılarının kendi yönlerini, mantıklarını, düşüncelerini ve uygulamalarını içten çizmeye çalışmaktır. Bu kitabın gayesi son derece önemlidir: Sorular bu derinliğe bağlı olmasa da, en aktif olan çağdaş düşüncenin biçimlerinden birini daha da marjinalize edecek sağırlar arası bir diyalog olarak kalma riski büyüktür.
Tarık Ramazan, Edebiyat (Arap-İslamoloji) doktorudur. İsviçre'de felsefe, İslamoloji ve Fransız edebiyatı profesörüdür. Uzun zamandır çağdaş dünyada (Müslüman ülkelerde olduğu gibi Batı'da da), İslam ile ilgili tartışmalarda seferber olmuş bir kişidir. Eserleri arasında şunlar bulunmaktadır: Laiklik İçinde Müslümanlar, Batı Toplumlarında Müslümanların Sorumlulukları ve Hakları, İslâm ve Müslümanlar: Büyüklüğü ve Çöküşü (1995), İslâm: Medeniyetlerin Yüzleşmesi, Hangi Modernite İçin Hangi Proje? (Türkçesi, Anka Yayınları, 2003) Avrupalı Müslüman Olmak (1998).
Muhammed Abduh'tan, Reşîd Ridâ'dan, Saîd Nursî'den ve İbn Bâdîs'den başlayarak; Afgânî'den Hasan el-Bennâ'ya kadar bu gelişmeyi anlamak için başka anahtarlar, başka referanslar vardır. Bu eserin amacı, İslâm düşüncesinin büyük ıslahâtçılarının kendi yönlerini, mantıklarını, düşüncelerini ve uygulamalarını içten çizmeye çalışmaktır. Bu kitabın gayesi son derece önemlidir: Sorular bu derinliğe bağlı olmasa da, en aktif olan çağdaş düşüncenin biçimlerinden birini daha da marjinalize edecek sağırlar arası bir diyalog olarak kalma riski büyüktür.
Tarık Ramazan, Edebiyat (Arap-İslamoloji) doktorudur. İsviçre'de felsefe, İslamoloji ve Fransız edebiyatı profesörüdür. Uzun zamandır çağdaş dünyada (Müslüman ülkelerde olduğu gibi Batı'da da), İslam ile ilgili tartışmalarda seferber olmuş bir kişidir. Eserleri arasında şunlar bulunmaktadır: Laiklik İçinde Müslümanlar, Batı Toplumlarında Müslümanların Sorumlulukları ve Hakları, İslâm ve Müslümanlar: Büyüklüğü ve Çöküşü (1995), İslâm: Medeniyetlerin Yüzleşmesi, Hangi Modernite İçin Hangi Proje? (Türkçesi, Anka Yayınları, 2003) Avrupalı Müslüman Olmak (1998).
Kitap Ayrıntıları
Stok Kodu
:
9789759044107
Boyut
:
135-210
Sayfa Sayısı
:
512
Basım Yeri
:
İstanbul
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2005-07
Çeviren
:
Ayşe Meral
Kapak Türü
:
Karton
Kağıt Türü
:
2.Hamur
Dili
:
Türkçe
9789759044107
234352
https://www.benlikitap.com/urun/islami-yenilenmenin-kokenleri
İslami Yenilenmenin Kökenleri Afgânî'den El-bennâ'ya Kadar İslâm Islahâhatçıları
16.50
Dünyada İslâmcılığın yükselişi endişe vermektedir ve çoğu zaman da mesafe koymayı ve incelemeyi yasaklamaktadır. Ama artık şunu kabul etmek gerekir: Yirmili yıllardan beri kendi mantığına sahip ve yegâne sonucu Müslüman entegrizmi doğurmamış olan İslâm düşüncesinde gerçek bir yenilenme mevcuttur. Bununla berabe bu akıma, Batılı temel değerlerin okuma anahtarına entegre eden liberal İslâm indirgeyici prizmasından bakılmaktadır.
Muhammed Abduh'tan, Reşîd Ridâ'dan, Saîd Nursî'den ve İbn Bâdîs'den başlayarak; Afgânî'den Hasan el-Bennâ'ya kadar bu gelişmeyi anlamak için başka anahtarlar, başka referanslar vardır. Bu eserin amacı, İslâm düşüncesinin büyük ıslahâtçılarının kendi yönlerini, mantıklarını, düşüncelerini ve uygulamalarını içten çizmeye çalışmaktır. Bu kitabın gayesi son derece önemlidir: Sorular bu derinliğe bağlı olmasa da, en aktif olan çağdaş düşüncenin biçimlerinden birini daha da marjinalize edecek sağırlar arası bir diyalog olarak kalma riski büyüktür.
Tarık Ramazan, Edebiyat (Arap-İslamoloji) doktorudur. İsviçre'de felsefe, İslamoloji ve Fransız edebiyatı profesörüdür. Uzun zamandır çağdaş dünyada (Müslüman ülkelerde olduğu gibi Batı'da da), İslam ile ilgili tartışmalarda seferber olmuş bir kişidir. Eserleri arasında şunlar bulunmaktadır: Laiklik İçinde Müslümanlar, Batı Toplumlarında Müslümanların Sorumlulukları ve Hakları, İslâm ve Müslümanlar: Büyüklüğü ve Çöküşü (1995), İslâm: Medeniyetlerin Yüzleşmesi, Hangi Modernite İçin Hangi Proje? (Türkçesi, Anka Yayınları, 2003) Avrupalı Müslüman Olmak (1998).
Muhammed Abduh'tan, Reşîd Ridâ'dan, Saîd Nursî'den ve İbn Bâdîs'den başlayarak; Afgânî'den Hasan el-Bennâ'ya kadar bu gelişmeyi anlamak için başka anahtarlar, başka referanslar vardır. Bu eserin amacı, İslâm düşüncesinin büyük ıslahâtçılarının kendi yönlerini, mantıklarını, düşüncelerini ve uygulamalarını içten çizmeye çalışmaktır. Bu kitabın gayesi son derece önemlidir: Sorular bu derinliğe bağlı olmasa da, en aktif olan çağdaş düşüncenin biçimlerinden birini daha da marjinalize edecek sağırlar arası bir diyalog olarak kalma riski büyüktür.
Tarık Ramazan, Edebiyat (Arap-İslamoloji) doktorudur. İsviçre'de felsefe, İslamoloji ve Fransız edebiyatı profesörüdür. Uzun zamandır çağdaş dünyada (Müslüman ülkelerde olduğu gibi Batı'da da), İslam ile ilgili tartışmalarda seferber olmuş bir kişidir. Eserleri arasında şunlar bulunmaktadır: Laiklik İçinde Müslümanlar, Batı Toplumlarında Müslümanların Sorumlulukları ve Hakları, İslâm ve Müslümanlar: Büyüklüğü ve Çöküşü (1995), İslâm: Medeniyetlerin Yüzleşmesi, Hangi Modernite İçin Hangi Proje? (Türkçesi, Anka Yayınları, 2003) Avrupalı Müslüman Olmak (1998).