Korunaksız İtimat;İslam İlmihâllerini Kadın Gözüyle Okumak
Açıklama
Yazarın doktora tezinden derlenerek oluşturulan bu eser, “Korunaksız İtimat” metaforuyla, güvendiğimiz ve bizlere dinî öğreti
kisvesi altında sunulan yazıların bu korunaksız, yorumlanmamış yapısını eleştirel düşünümle irdeleyerek entelektüel bir
dayanak, bir korunak oluşturma imkânı sunuyor. Bir yandan da bu kaynakların kadın gözünden yorumlanmasının, erkeğin
kadın üzerindeki hakimiyet kurma çalışmasının ve/veya kültürün “kutsal”ı böyle yorumlamasının dışavurumunu, eserlerden
örneklerle ortaya koyuyor. Tüm bunları yaparken, ilmihâllerin, okurları tarafından müracaat edilen son metinler olduğu
gerçeğini; okurun kurucu-kaynak metnin orijinaline değil, bizzat okuduğu son kaynağa (ilmihâle), doğrudan veya dolaylı
yollardan müracaat ettiği, davranışını bu son metne göre şekillendirdiği düşüncelerini odağa alıyor. Böylece ilmihâl yazarlarının
nasıl böyle düşünmüş olabileceğini yorumlamayı, yorumun yorumunu gözler önüne seriyor. Gelinen noktada, bir kesişim(sellik)
niteliğinde, çalışmanın ilgili literatürü zenginleştireceği, sosyolojide yeni çalışmalara zemin oluşturacağı ve bu tür çalışmaların
disiplinlerarası sınırları hızla aştığına dair bir gösterge olması bakımından önemli olacağı düşünülüyor.
9786257283540
1671923
https://www.benlikitap.com/urun/korunaksiz-itimat-islam-ilmihallerini-kadin-gozuyle-okumak
Korunaksız İtimat;İslam İlmihâllerini Kadın Gözüyle Okumak
243.75
Yazarın doktora tezinden derlenerek oluşturulan bu eser, “Korunaksız İtimat” metaforuyla, güvendiğimiz ve bizlere dinî öğreti
kisvesi altında sunulan yazıların bu korunaksız, yorumlanmamış yapısını eleştirel düşünümle irdeleyerek entelektüel bir
dayanak, bir korunak oluşturma imkânı sunuyor. Bir yandan da bu kaynakların kadın gözünden yorumlanmasının, erkeğin
kadın üzerindeki hakimiyet kurma çalışmasının ve/veya kültürün “kutsal”ı böyle yorumlamasının dışavurumunu, eserlerden
örneklerle ortaya koyuyor. Tüm bunları yaparken, ilmihâllerin, okurları tarafından müracaat edilen son metinler olduğu
gerçeğini; okurun kurucu-kaynak metnin orijinaline değil, bizzat okuduğu son kaynağa (ilmihâle), doğrudan veya dolaylı
yollardan müracaat ettiği, davranışını bu son metne göre şekillendirdiği düşüncelerini odağa alıyor. Böylece ilmihâl yazarlarının
nasıl böyle düşünmüş olabileceğini yorumlamayı, yorumun yorumunu gözler önüne seriyor. Gelinen noktada, bir kesişim(sellik)
niteliğinde, çalışmanın ilgili literatürü zenginleştireceği, sosyolojide yeni çalışmalara zemin oluşturacağı ve bu tür çalışmaların
disiplinlerarası sınırları hızla aştığına dair bir gösterge olması bakımından önemli olacağı düşünülüyor.
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim243,75243,752121,88243,75381,25243,75460,94243,75646,72280,31933,85304,69QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim243,75243,752121,88243,75381,25243,75460,94243,75646,72280,31933,85304,69Ziraat Combo KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim243,75243,752121,88243,75381,25243,75460,94243,75646,72280,31933,85304,69Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim243,75243,752121,88243,75381,25243,75460,94243,75646,72280,31933,85304,69Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim243,75243,752121,88243,75381,25243,75460,94243,75646,72280,31933,85304,69Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim243,75243,752121,88243,75381,25243,75460,94243,75646,72280,31933,85304,69World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim243,75243,752121,88243,75381,25243,754--6--9--SağlamKartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim243,75243,752121,88243,75381,25243,75460,94243,75646,72280,31933,85304,69Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim243,75243,752--3--4--6--9--Advantage KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim243,75243,752121,88243,75381,25243,75460,94243,75646,72280,31933,85304,69
- Yorumlar
- Yorum yazBu Kitabı Henüz Kimse Yorumlamamış.