Kur'an-ı Kerim ve Sahih Meal
Açıklama
İncelediğiniz bu meal Sahih Tefsir adlı çalışmanın meal kısmı çıkarılarak hazırlanmıştır. Ayetlere verilen mealler hakkında ayrıntı için Sahih Tefsir kitabına bakınız. Burada tefsir te'vil tercüme ve meal kelimeleri hakkında kısaca bilgiler vermek gerekir; Tefsîr ilmi: Âyetlerin inişlerini durumlarını ve kıssalarını nüzul sebeplerini sonra Mekkî ve Medenî muhkem ve müteşâbih nâsih ve mensûh hâs ve umum mutlak ve mukayyed mücmel ve müfesser oluşlarını helâli ve haramı va'adi ve vaîdi emri ve nehyi ibret ve emsali gösteren bir ilimdir." TeVîl âyetin taşıdığı anlamlardan birine döndürülmesidir. Te'vîl; ister zahirine uygun düşsün ister düşmesin bir sözün tefsir ve beyânıdır. Bu tarife göre te'vil tıpkı tefsir gibidir ki doğru yapıldığında benimsenir bâtıl olduğunda ise benimsenmez ve zemmedilir. Başta İbn Cerîr et-Taberî rahimehullah olmak üzere birçok müfessir eserlerinde te'vil kelimesini tefsir anlamında kullanmışlardır. El-Begavî rahimehullah şöyle demiştir: "Te'vil: Âyet-i Kerime'yi öncesi ve sonrasına uygun olan muhtemel mânâsına; Kitap ve Sünnet'e ters düşmeksizin istinbat yoluyla hamletmektir. Tefsir ise: âyeti nüzul sebepleri diğer durumları ve kıssası itibariyle açıklamaktır." Tercümeye gelince Kur'ân-ı Kerim'in tercüme edilebileceğini söyleyenler O'nun tefsiri tercümesini kastetmiş asla harfi tercümeyi kastetmemişlerdir. Kur'ân'ın harfi tercümesinin yapılamayacağı hususunda İslâm âlimleri icmâ ile ittifak halindedirler. Meal kelimesi de te'vil kelimesi gibi "evi" kökünden türemiş olup te'vilden elde edilen ürün demektir. Kur'ân-ı Kerim'in lafzı olarak tam bir tercümesi yapılamayacağına göre O'nu sadece aslına yakın bir şekilde ifâde etmeye çalışılmış ve buna Kur'ân'ın tercümesi denmekten kaçınılmış tercüme yerine "meal" lafzı kullanılmıştır. Istılahta bir sözün mânâsının her yönü ile aynen değil de biraz noksanı ile ifade edilmesine meal denir. İşte Kur'ân-ı Kerim tercümesi için kullanılan meal kelimesi O'nu aynen tercümeye imkân olmadığını yapılan işte bir eksikliğin bulunduğunu belirtmek içindir. Taberî İbn Abbas radıyallahu anhuma'dan gelen bir rivayete dayanarak tefsir çeşitlerini şöyle tasnif etmiştir:Birincisi: Buna hiç kimsenin erişmesi mümkün değildir. Allah Teâla bunun ilmini kendisine tahsis etmiş ve onu bilmeyi tüm yaratıklarından gizlemiştir. Bu Allah'ın kitabında vuku bulacağını bildirdiği hadiselerin ecel ve zamanlarıyla ilgili hususlardır. Mesela kıyametin kopma vakti Meryem oğlu İsa aleyhime's-selâm'ın inme vakti güneşin batıdan doğma vakti Sûrun üfürülme zamanları ve bunlara benzer olayların vuku vakitleri gibi.İkincisi: Allah Teâlâ'nın te'vilini insanlar içerisinden yalnızca Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'e bildirdiği şeyler. Kullar bunları bilme ihtiyacındadırlar. Ancak onların bu şeyleri bilmeleri Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in bu hususların te'vilini onlara açıklamasıyla mümkündür.Üçüncüsü: Kur'ân'ın indiği dinin sahiplerinin bildikleri te'vil. Bu Kur'ân'ın Arapça ve i'rab cihetinden te'vilini bilmektir ki bu bilgiye ancak onlar tarafından ulaşılabilir.Dördüncüsü: Bilinmemesi hiç kimseye mazeret olmayan tefsirdir." Bu dördüncü kısma farzların emredilmesi haramların yasaklanması ahlâk esasları ve akideler girer.
Kitap Ayrıntıları
İncelediğiniz bu meal Sahih Tefsir adlı çalışmanın meal kısmı çıkarılarak hazırlanmıştır. Ayetlere verilen mealler hakkında ayrıntı için Sahih Tefsir kitabına bakınız. Burada tefsir te'vil tercüme ve meal kelimeleri hakkında kısaca bilgiler vermek gerekir; Tefsîr ilmi: Âyetlerin inişlerini durumlarını ve kıssalarını nüzul sebeplerini sonra Mekkî ve Medenî muhkem ve müteşâbih nâsih ve mensûh hâs ve umum mutlak ve mukayyed mücmel ve müfesser oluşlarını helâli ve haramı va'adi ve vaîdi emri ve nehyi ibret ve emsali gösteren bir ilimdir." TeVîl âyetin taşıdığı anlamlardan birine döndürülmesidir. Te'vîl; ister zahirine uygun düşsün ister düşmesin bir sözün tefsir ve beyânıdır. Bu tarife göre te'vil tıpkı tefsir gibidir ki doğru yapıldığında benimsenir bâtıl olduğunda ise benimsenmez ve zemmedilir. Başta İbn Cerîr et-Taberî rahimehullah olmak üzere birçok müfessir eserlerinde te'vil kelimesini tefsir anlamında kullanmışlardır. El-Begavî rahimehullah şöyle demiştir: "Te'vil: Âyet-i Kerime'yi öncesi ve sonrasına uygun olan muhtemel mânâsına; Kitap ve Sünnet'e ters düşmeksizin istinbat yoluyla hamletmektir. Tefsir ise: âyeti nüzul sebepleri diğer durumları ve kıssası itibariyle açıklamaktır." Tercümeye gelince Kur'ân-ı Kerim'in tercüme edilebileceğini söyleyenler O'nun tefsiri tercümesini kastetmiş asla harfi tercümeyi kastetmemişlerdir. Kur'ân'ın harfi tercümesinin yapılamayacağı hususunda İslâm âlimleri icmâ ile ittifak halindedirler. Meal kelimesi de te'vil kelimesi gibi "evi" kökünden türemiş olup te'vilden elde edilen ürün demektir. Kur'ân-ı Kerim'in lafzı olarak tam bir tercümesi yapılamayacağına göre O'nu sadece aslına yakın bir şekilde ifâde etmeye çalışılmış ve buna Kur'ân'ın tercümesi denmekten kaçınılmış tercüme yerine "meal" lafzı kullanılmıştır. Istılahta bir sözün mânâsının her yönü ile aynen değil de biraz noksanı ile ifade edilmesine meal denir. İşte Kur'ân-ı Kerim tercümesi için kullanılan meal kelimesi O'nu aynen tercümeye imkân olmadığını yapılan işte bir eksikliğin bulunduğunu belirtmek içindir. Taberî İbn Abbas radıyallahu anhuma'dan gelen bir rivayete dayanarak tefsir çeşitlerini şöyle tasnif etmiştir:Birincisi: Buna hiç kimsenin erişmesi mümkün değildir. Allah Teâla bunun ilmini kendisine tahsis etmiş ve onu bilmeyi tüm yaratıklarından gizlemiştir. Bu Allah'ın kitabında vuku bulacağını bildirdiği hadiselerin ecel ve zamanlarıyla ilgili hususlardır. Mesela kıyametin kopma vakti Meryem oğlu İsa aleyhime's-selâm'ın inme vakti güneşin batıdan doğma vakti Sûrun üfürülme zamanları ve bunlara benzer olayların vuku vakitleri gibi.İkincisi: Allah Teâlâ'nın te'vilini insanlar içerisinden yalnızca Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'e bildirdiği şeyler. Kullar bunları bilme ihtiyacındadırlar. Ancak onların bu şeyleri bilmeleri Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in bu hususların te'vilini onlara açıklamasıyla mümkündür.Üçüncüsü: Kur'ân'ın indiği dinin sahiplerinin bildikleri te'vil. Bu Kur'ân'ın Arapça ve i'rab cihetinden te'vilini bilmektir ki bu bilgiye ancak onlar tarafından ulaşılabilir.Dördüncüsü: Bilinmemesi hiç kimseye mazeret olmayan tefsirdir." Bu dördüncü kısma farzların emredilmesi haramların yasaklanması ahlâk esasları ve akideler girer.
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim157,50157,50278,75157,50352,50157,50439,38157,50630,19181,13921,88196,88QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim157,50157,50278,75157,50352,50157,50439,38157,50630,19181,13921,88196,88Ziraat Combo KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim157,50157,50278,75157,50352,50157,50439,38157,50630,19181,13921,88196,88Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim157,50157,50278,75157,50352,50157,50439,38157,50630,19181,13921,88196,88Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim157,50157,50278,75157,50352,50157,50439,38157,50630,19181,13921,88196,88Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim157,50157,50278,75157,50352,50157,50439,38157,50630,19181,13921,88196,88World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim157,50157,50278,75157,50352,50157,504--6--9--SağlamKartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim157,50157,50278,75157,50352,50157,50439,38157,50630,19181,13921,88196,88Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim157,50157,502--3--4--6--9--Advantage KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim157,50157,50278,75157,50352,50157,50439,38157,50630,19181,13921,88196,88
- Yorumlar
- Yorum yazBu Kitabı Henüz Kimse Yorumlamamış.