Meşşai Felsefede Ahlaki Determinizm ve Özgürlük
Açıklama
Klasik özgürlük tartışmalarının merkezinde yer alan en önemli kavramlar, irade ve tercih kavramlarıdır. Bu kavramlar, nedensellik ve kader gibi belirlenmişlik ifade eden terimlerle birlikte ele alınmalıdır. Nitekim İslam düşüncesinde Meşşâîler olarak adlandırılan filozofların bir yandan Aristotelesçi ahlak teorisini, bir yandan da Yeni Platoncu metafiziği ihtiva eden görüşleri özgür eylem-belirlenmiş evren ikilemini yansıtmaktadır.
Bu kitapta, öncelikle iradî eylemin yapısı ve eylemi meydana getiren süreçler etrafında Meşşâî filozofların görüşleri ele alınmıştır. Klasik tabirle ayaltı âlemde insandan başka tercih, özgür irade ve sorumluluk tanınabilen varlık bulunmadığından, bu önemli farkı tespit edebilmek adına özellikle Aristoteles'in hareket ve eyleme dair görüşlerinin tevarüs edilişi incelenmiştir. Bununla birlikte, insanın akıl sahibi bir varlık olup bu özelliğini eylemlerine uygulaması, ona iradî özgürlük atfetmek adına tek başına yeterli değildir. Bu açıdan filozofların nedensellik ve kader görüşleri ile insanın eylemlerindeki imkânın bağdaşıp bağdaşmadığı incelenmiştir. Sonuçlar "bağdaşırcılık", “bağdaşmazcılık”, "determinizm" ve "indeterminizm" gibi terimler aracılığıyla değerlendirilerek güncel görüşlerle bağlantılı olarak açıklanmıştır.
9789755487281
2544047
https://www.benlikitap.com/urun/messai-felsefede-ahlaki-determinizm-ve-ozgurluk
Meşşai Felsefede Ahlaki Determinizm ve Özgürlük
195.00
Klasik özgürlük tartışmalarının merkezinde yer alan en önemli kavramlar, irade ve tercih kavramlarıdır. Bu kavramlar, nedensellik ve kader gibi belirlenmişlik ifade eden terimlerle birlikte ele alınmalıdır. Nitekim İslam düşüncesinde Meşşâîler olarak adlandırılan filozofların bir yandan Aristotelesçi ahlak teorisini, bir yandan da Yeni Platoncu metafiziği ihtiva eden görüşleri özgür eylem-belirlenmiş evren ikilemini yansıtmaktadır.
Bu kitapta, öncelikle iradî eylemin yapısı ve eylemi meydana getiren süreçler etrafında Meşşâî filozofların görüşleri ele alınmıştır. Klasik tabirle ayaltı âlemde insandan başka tercih, özgür irade ve sorumluluk tanınabilen varlık bulunmadığından, bu önemli farkı tespit edebilmek adına özellikle Aristoteles'in hareket ve eyleme dair görüşlerinin tevarüs edilişi incelenmiştir. Bununla birlikte, insanın akıl sahibi bir varlık olup bu özelliğini eylemlerine uygulaması, ona iradî özgürlük atfetmek adına tek başına yeterli değildir. Bu açıdan filozofların nedensellik ve kader görüşleri ile insanın eylemlerindeki imkânın bağdaşıp bağdaşmadığı incelenmiştir. Sonuçlar "bağdaşırcılık", “bağdaşmazcılık”, "determinizm" ve "indeterminizm" gibi terimler aracılığıyla değerlendirilerek güncel görüşlerle bağlantılı olarak açıklanmıştır.
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim195,00195,00297,50195,00365,00195,00448,75195,00637,38224,25927,08243,75QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim195,00195,00297,50195,00365,00195,00448,75195,00637,38224,25927,08243,75Ziraat Combo KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim195,00195,00297,50195,00365,00195,00448,75195,00637,38224,25927,08243,75Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim195,00195,00297,50195,00365,00195,00448,75195,00637,38224,25927,08243,75Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim195,00195,00297,50195,00365,00195,00448,75195,00637,38224,25927,08243,75Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim195,00195,00297,50195,00365,00195,00448,75195,00637,38224,25927,08243,75World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim195,00195,00297,50195,00365,00195,004--6--9--SağlamKartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim195,00195,00297,50195,00365,00195,00448,75195,00637,38224,25927,08243,75Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim195,00195,002--3--4--6--9--Advantage KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim195,00195,00297,50195,00365,00195,00448,75195,00637,38224,25927,08243,75
- Yorumlar
- Yorum yazBu Kitabı Henüz Kimse Yorumlamamış.