Osmanlı Beyliğinin Kuruluşu; Sencer Divitçioğlu Külliyatı 1Sencer Divitçioğlu Külliyatı 1
Açıklama
Asya Tipi Üretim Tarzı (ATÜT) tartışmasının isim babası olan Divitçioğlu, düşünce dünyamıza yön veren eserleriyle ortaçağ tarihçiliğinde özel bir yere sahiptir. Oyun teorisinden üç işlev teorisine dek farklı yaklaşımlarla, klasik tarihçiliğin dışına çıkan formüllerle okurun zihnini sürekli uyanık tutan, kendine özgü bir sosyal bilim dili yaratan Divitçioğlu, Köktürklerden Osmanlı'ya dek ortaçağ Türk toplumlarındaki süreklilik ve kopuşları, geri dönüş ve sıçramaları kışkırtıcı tezlerle ele aldı.
Divitçioğlu, Osmanlı Beyliğinin Kuruluşu'nda Osman Beyi, Söğüt'ü değil; bu anlatıyı var eden Âşıkpaşazâde, Oruç, Neşrî gibi isimleri merkeze alarak Osmanlı'nın kuruluş mitini irdeliyor. Osmanlı tarih yazıcılığına sıkı sıkıya tâbi olan ana-akım paradigmayı sorgulayan, tarihi "büyük adamların kahramanlıkları"nın ötesine taşıyan ve toplumun içine girip orada bulduğu dinamiklerle konuşan bir anlatım ortaya koyuyor. Osmanlı Beyliğinin Kuruluşu akıntıya karşı düşünme cesareti gösteren, özgün ve çok öğretici bir metin.
"Sencer Divitçioğlu ilk anda herkesi şoke edecek tezleriyle ama o tezlerden çok, herkesin eline pek geçmeyen tarih, iktisat ve sosyal bilgiler literatürünü alıp taraması ve değerlendirmesiyle bilinmelidir."
-İlber Ortaylı, Milliyet
9786051711720
101205
https://www.benlikitap.com/urun/osmanli-beyliginin-kurulusu-sencer-divitcioglu-kulliyati-1
Osmanlı Beyliğinin Kuruluşu; Sencer Divitçioğlu Külliyatı 1 Sencer Divitçioğlu Külliyatı 1
85.00
Asya Tipi Üretim Tarzı (ATÜT) tartışmasının isim babası olan Divitçioğlu, düşünce dünyamıza yön veren eserleriyle ortaçağ tarihçiliğinde özel bir yere sahiptir. Oyun teorisinden üç işlev teorisine dek farklı yaklaşımlarla, klasik tarihçiliğin dışına çıkan formüllerle okurun zihnini sürekli uyanık tutan, kendine özgü bir sosyal bilim dili yaratan Divitçioğlu, Köktürklerden Osmanlı'ya dek ortaçağ Türk toplumlarındaki süreklilik ve kopuşları, geri dönüş ve sıçramaları kışkırtıcı tezlerle ele aldı.
Divitçioğlu, Osmanlı Beyliğinin Kuruluşu'nda Osman Beyi, Söğüt'ü değil; bu anlatıyı var eden Âşıkpaşazâde, Oruç, Neşrî gibi isimleri merkeze alarak Osmanlı'nın kuruluş mitini irdeliyor. Osmanlı tarih yazıcılığına sıkı sıkıya tâbi olan ana-akım paradigmayı sorgulayan, tarihi "büyük adamların kahramanlıkları"nın ötesine taşıyan ve toplumun içine girip orada bulduğu dinamiklerle konuşan bir anlatım ortaya koyuyor. Osmanlı Beyliğinin Kuruluşu akıntıya karşı düşünme cesareti gösteren, özgün ve çok öğretici bir metin.
"Sencer Divitçioğlu ilk anda herkesi şoke edecek tezleriyle ama o tezlerden çok, herkesin eline pek geçmeyen tarih, iktisat ve sosyal bilgiler literatürünü alıp taraması ve değerlendirmesiyle bilinmelidir."
-İlber Ortaylı, Milliyet
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim85,0085,00242,5085,00328,3385,00421,2585,00616,2997,75911,81106,25QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim85,0085,00242,5085,00328,3385,00421,2585,00616,2997,75911,81106,25Ziraat Combo KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim85,0085,00242,5085,00328,3385,00421,2585,00616,2997,75911,81106,25Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim85,0085,00242,5085,00328,3385,00421,2585,00616,2997,75911,81106,25Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim85,0085,00242,5085,00328,3385,00421,2585,00616,2997,75911,81106,25Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim85,0085,00242,5085,00328,3385,00421,2585,00616,2997,75911,81106,25World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim85,0085,00242,5085,00328,3385,004--6--9--SağlamKartTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim85,0085,00242,5085,00328,3385,00421,2585,00616,2997,75911,81106,25Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim85,0085,002--3--4--6--9--Advantage KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim85,0085,00242,5085,00328,3385,00421,2585,00616,2997,75911,81106,25
- Yorumlar
- Yorum yazBu Kitabı Henüz Kimse Yorumlamamış.