Peygamber ve Filozof
Açıklama
Hikmet, hem bütün peygamberlerin getirdiği mesajın ortak yönü, hem de pratik evrensel ahlaki yasaların özünü teşkil etmektedir. Dolayısıyla hikmet, evrensel, genel-geçer, mutlak doğruyu içeren yaklaşımlar ve davranışlar olarak da nitelendirilebilir. Çünkü insanda hakikati idrak edecek bir öz bulunmaktadır. İnsan nebevi çağrıya da bu öz ile karşılık vermekte; dışarıdan gelen haberleri de bu öz ile anlamlandırabilmektedir. Bu yüzden İslam, ne insana doğrular sadece dışarıdan gelir diyen ruhbani yaklaşımı, ne de doğrular sadece insanın kendinde bulunur diyen seküler yaklaşımıkabul etmektedir. Ne vahyi akıldan bağımsız değerlendirmeyi, ne de aklı vahiyden ayırmayı benimsemektedir. İslam, vahiyle aklın aynı kaynaktan doğduğunu ortaya koymakta ve ikisinin de bir ortak noktada buluşacağını önemle belirtmektedir. Bu yüzden biz aklı değerlendirirken "İslam aklı", "Hıristiyan aklı" ya da "Yunan aklı" gibi tasniflere iltifat etmedik. Bizce bir tek akıl vardır ve bu akıl insanı diğer varlıklardan ayırır.
Kitap Ayrıntıları
Stok Kodu
:
9789756788038
Boyut
:
140-210
Sayfa Sayısı
:
152
Basım Yeri
:
Ankara
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2002
Kapak Türü
:
Ciltsiz
Kağıt Türü
:
2.Hamur
Dili
:
Türkçe
9789756788038
58316
https://www.benlikitap.com/urun/peygamber-ve-filozof
Peygamber ve Filozof
15.60
Hikmet, hem bütün peygamberlerin getirdiği mesajın ortak yönü, hem de pratik evrensel ahlaki yasaların özünü teşkil etmektedir. Dolayısıyla hikmet, evrensel, genel-geçer, mutlak doğruyu içeren yaklaşımlar ve davranışlar olarak da nitelendirilebilir. Çünkü insanda hakikati idrak edecek bir öz bulunmaktadır. İnsan nebevi çağrıya da bu öz ile karşılık vermekte; dışarıdan gelen haberleri de bu öz ile anlamlandırabilmektedir. Bu yüzden İslam, ne insana doğrular sadece dışarıdan gelir diyen ruhbani yaklaşımı, ne de doğrular sadece insanın kendinde bulunur diyen seküler yaklaşımıkabul etmektedir. Ne vahyi akıldan bağımsız değerlendirmeyi, ne de aklı vahiyden ayırmayı benimsemektedir. İslam, vahiyle aklın aynı kaynaktan doğduğunu ortaya koymakta ve ikisinin de bir ortak noktada buluşacağını önemle belirtmektedir. Bu yüzden biz aklı değerlendirirken "İslam aklı", "Hıristiyan aklı" ya da "Yunan aklı" gibi tasniflere iltifat etmedik. Bizce bir tek akıl vardır ve bu akıl insanı diğer varlıklardan ayırır.